Pomoc

Idea całości była taka, aby podzielić cały serwis na 3 główne kategorie: zima, lato (rowery), serwis (oczywiście zmiana nazwy jest dostępna i bezproblemowa)

Zmiana nazwy „działu”

  1. Strony – > wszystkie strony
    znajdujemy interesujący nas dział – wybieramy „szybka zmiana”

Zmieniamy nazwę w 2 miejscach – dajemy „aktualizuj”

2. Wygląd > menu

z prawej rozwijamy nazwę którą chcemy zmienić i ją zmieniamy. Na samym dole mamy „zapisz zmiany”

3. Zmiana nazwy działu w menu dolnym:
– Wygląd > widżety

rozwijamy „Stopka 2” i zmieniamy nazwę. Tutaj też możecie uzupełnić dane kontaktowe i godziny otwarcia i ewentualni dopisać co Wam po głowie chodzi.

Dodawanie nowego wpisu

Aby dodać nowy wpis wybieracie : wpisy > wszystkie wpisy – „utwórz wpis”

Wpisujemy tytuł wpisy, w 1 akapicie wpisujemy nagłówek tego wpisu (nie za długi nie za krótki) dajemy ENTER pojawi sią nowa linia. Klikamy na „+” z prawej strony i z listy wybieramy „więcej” (jeżeli nie widzicie tej opcji w wyszukiwarce można wpisać czego się szuka):

Jeżeli chcemy dodać jakieś zdjęcie to z „+” wybieramy „obraz” albo jak chcemy galerie „galeria”

W tym przypadku wybieram „galeria” i albo wysyłam nowe zdjęcia na serwer albo korzystam z istniejących już na serwerze – w galerii może być „nieograniczona ilość zdjęć” – system dynamicznie buduje układ (jeżeli wybieramy z przesłanych już na serwer to po prostu wskazujemy które zdjęcia mają się pokazać w galerii.

Aby otworzyć oryginalne zdjęcie po kliknięciu na miniaturę należy.
1. wybrać zdjęcie
2. z menu na górze wybrać „wstaw odnośnik” > „plik multimedialny”

Gotowy wpisu możemy podejrzeć klikając na ikonkę „zobacz stronę” w prawej górnej części ekrany

Przed publikacją wpisu wybieramy po prawej stronie kategorie (dział), w której się ma znajeźć:

menu po prawej ma 2 zakładki wpis / blok – należy wybrać „wpis”.

Oczywiście można dodawać też pliki np .pdf – wtedy z listy zamiast „obraz/galeria” wybieramy „plik”…

Strona „O nas”

Wybieramy „Strony > wszystkie strony”. Z listy wybieramy „O Nas – strona główna” > edycja

Uzupełniamy treść i w prawym górnym roku klikamy aktualizuj.

Tak samo proszę o uzupełnienie stron: Kontakt (proszę nie usuwać/nie edytować napisz do nas), polityka prywatności – tutaj wystarczy że wpiszecie kto jest administratorem danych ##tutaj wpisać##.

To są podstawy. Jak mi przyjdzie jeszcze coś do głowy to uzupełnię tą stronę.